4 mei 2016: Montagnana - Ferrara.

4 mei 2016 - Ferrara, Italië

Het was prachtig weer toen we in "La Villa" aanschoven aan een typisch Italiaans ontbijt (bijna alles is zoet). We vertrokken om 9.45 uur voor een lange tocht naar Ferrara. Het was weer een etappe in quasi Nederland, nu ook nog met hier en daar een sloot. Alleen de huizen zijn iets anders van kleur; dat wil zeggen, alles tussen citroengeel en hardroze. Bovendien zijn we opvallend veel klus-objecten tegengekomen (eufemisme voor bouwval). Het televisieprogramma "Ik vertrek" heeft hier voor eeuwen inspiratie voorhanden. Ook een oude-knarrenhof behoort tot de mogelijkheden, maar wie wil hier in deze stilte zijn laatste adem uitblazen? Zo nu en dan waren we even de weg kwijt, maar dat kwam altijd weer goed, ondanks het feit dat mijn gps voortdurend een andere route aangaf dan ons papieren routeboekje. Onderweg werd het wel steeds warmer maar daar kunnen wij wel tegen. Omstreeks drie uur zijn wij de Po overgestoken, hetgeen geen groot genoegen was vanwege een fietsstrook op de brug tussen de railing en de staanders van ongeveer 70 cm. Ons hotel bleek midden in het historische centrum te liggen. Na een opfrisbeurt hebben we een stukje stad verkend en vervolgens ons tegoed gedaan aan een vleesspies, die zo groot was, dat wij dat met z'n tweeën niet opkregen. 78 km. 23 graden. Wordt vervolgd.

1. Toon van der Ligt:
    4 mei 2016
    Jullie fietsen toch wel op de stadswallen! Ruim 70 km de eerste dag, dan komen jullie bijtijds in Rome!
  2. Maaike:
    5 mei 2016
    Goed te horen dat jullie je ritme alweer te pakken hebben. En een klusproject is misschien wel iets voor Cees ;) dan hebben wij nog iets te genieten bij `Ik vertrek`
  3. Oom Wil.:
    5 mei 2016
    De kop is er af. Worden de fietsen net zo vol geladen als de vorige keer?
  4. Mariette:
    5 mei 2016
    Goed te horen dat jullie weer heerlijk door het italiaanse landschap fietsen. Leuk om jullie reisverhalen te lezen!
  5. Gijs de Klerk:
    5 mei 2016
    Je krijgt toch steeds meer bewondering voor Caesar en de zijnen die dit soort tochten bij herhaling gemaakt hebben met paard en wagen en te voet. Veel gebouwen onderweg werden verwoest of in brand gestoken en bleven als "klusobject" achter.
    Als het heuveliger wordt, gaan jullie misschien nog wel eens aan een e-bike denken.
    Leuk die verhalen. Succes verder!