RurUferRadweg (RUR) en voorproefje voor de bergen

18 mei 2015

zondag 17 mei 2015:

Natuurlijk geslapen als 2 roosjes na dat bezig zijn in de buitenlucht!  Na een heerlijk ontbijt met allerlei zelfgemaakte producten vertrokken we om 9.30 uur richting Duitsland. De RUR zorgt voor wat omleidingen, want ook hier.... Baustellen!!!    Verder is het een prachtige fietsroute, wel over onverharde paden, dus constant opletten dat je op de fiets blijft zitten! Aan het eind van de dag merken we dat dat toch wel vermoeiend was. Fietsend dwars door landbouwvelden, dan weer langs de Rur, dan weer door prachtige bossen. In Ratheim hebben we bij de plaatselijke kroeg koffie gedronken om 11 uur, terwijl de oudere heren al dik aan het bier waren.  Aangezien we weinig horeca onderweg tegenkwamen, besloten we bij de plaatselijke bakker belegde broodjes te kopen voor onze lunch.  Voorbij Linnich was een overdekte picknickplaats, waar we van onze lunch genoten hebben en in gesprek raakten met een Belgisch (fiets)stel, dat naar Slovenië onderweg was.  Weer opgestapt en doorgefietst naar Birkesdorf bij Düren, waar we via een automatische kassa een kamer konden reserveren in een Ibis budget hotel! Prima kamer, waar we zelfs even onze fietsen gestald hebben tot de receptionist aanwezig was en ze in een afgesloten ruimte konden staan. Hoezo budget met gekleurde waterstralen uit de douche? Wel grappig!  Ook hier moesten we nog wat kilometers maken om een geschikte eetgelegenheid te vinden: het werd een balkan-restaurant in een buitenwijk van Birkesdorf! Lekker teruggefietst en vroeg gaan slapen! Een hele dag actief buiten zorgt dat we allebei prima slapen!

Maandag 18 mei:

Het ontbijtbuffet was niet bepaald low budget: broodjes, verse vleeswaren, kaas, allerlei zoetig beleg, yoghurt, 3 soorten muesli, koffie, thee!! Voldoende om een goede bodem te leggen voor de volgende etappe.  Om 9.30 uur hebben we de route langs de RUR weer opgepakt, tot voorbij Düren. We reden langs schloss Burgau, waar helaas geen koffie te krijgen is op maandag en dus heeft Cees daar maar wat foto's gemaakt. Toen volgde het eerste proefje voor de Alpen: na het oversteken van een voorrangsweg volgde direct een hellinkje van 350 meter, maar wel van 9%!!!!!! Ja, dat hadden we nog niet geoefend, dus ik zat zeker in een te groot verzet en moest halverwege gaan lopen. Ook Cees moest er even af!  Oeps, dachten we! Dat moet dus anders: heel rustig met een heel licht verzet naar boven! Het kwam ons nog van pas later deze middag.  Er volgde een prachtig weids gebied: Zülpicher Borde, allemaal landbouwgronden, zover je kon kijken en daar fietsten we tussendoor, afgewisseld met prachtig gele koolzaadvelden. Wordt vervolgd!!

1. Oom Wil.:
    Nu al een klim !!!!!
    Stoer hoor,veel plezier
  3. Jan Jose:
    23 mei 2015
    Hi kanjers, zo te lezen genieten jullie van de tocht der tochten!
    Tellen jullie de kilometers v jullie beiden op per dag.
    Jullie gaan er goed over heen.
    Nog geen zin in een trein ritje?
    Lieve groet uit Elst