28 mei 2015 Tübingen -Sigmaringen

28 mei 2015 - Sigmaringen, Duitsland

28 mei 2015 Tübingen - Sigmaringen
Om half 8 opgestaan en goed ontbeten (we mochten weer broodjes meenemen van het hotel voor onze lunch!) Om 9 uur vertrokken we uit Tübingen richting Schwäbische Alb, waar we toch wel wat tegenop zagen om deze te "bedwingen"! 24 km., aanvankelijk vals plat, hetgeen ons steeds beter afgaat. Maar 2 km omhoog met 7 % was mij wel teveel en ik ben 3x even afgestapt om wat te herstellen alvorens weer in een rustig tempo en in het lichtste verzet (6 km per uur) naar boven te komen. Cees haalde het met 2x even herstellen en hij fietste door tot de top,(737 mt), waar hij dus tijd genoeg had om het fototoestel te pakken en mij op de plaat vast te leggen hoe ik "bovenkwam"! Maar..... het is ons gelukt!!!  ) In Melchingen hebben we op een bankje genoten van hetgeen we gepresteerd hadden en hebben onze broodjes verorberd. Daarna veranderde het landschap totaal: velden vol bloemen, akkers en kleine dorpjes, een landschap, waar de tijd stilstaat, zo rustig, zo mooi! Een cadeautje dus na onze inspanning. En we hadden prachtig weer vandaag: blauwe hemel, lekker zonnetje en zuidwestenwind (die ons aan het eind van de etappe nog behoorlijk parten zou spelen!
We reden langs een regionale spoorlijn, een kabbelend riviertje, de Lauchert, over asfalt, over onverharde paden, door bospaden, kortom heel afwisselend.
We hadden gelezen dat we voor Sigmaringen nog een helling op moesten van 700 m. met 4-7%, maar het bleken venijnig korte hellinkjes + afdalinkjes te zijn, waar we toch wel erg veel moeite mee hadden! We hadden er eigenlijk ook geen zin meer in, het was al 14.30 uur, maar goed we moesten naar het volgende dorp/stad en dat werd Sigmaringen, dat aan de Donau ligt, die hier echt niet blauw, maar groen is!!!
Op zoek naar de VVV kwamen we langs Gasthaus Traube, waar een bord stond met "Zimmer frei". Niet geaarzeld, ons ingeschreven, eerst gedoucht en daarna op het terras genoten van een "vaas" bier. Ja, en als je dan de burcht van de Hohenzollerns nog even wilt zien om daar van het uitzicht te genieten, moet je naar boven lopen en dat viel niet mee! Even door de straatjes gedwaald en heerlijk gegeten op het terras buiten. We hebben dus een zeer voldaan gevoel over deze dag. Het heeft mij weer eens geleerd dat het geen zin heeft je druk te maken over iets, maar hoe belangrijk het is in het moment te ervaren hoe je ermee omgaat! Natuurlijk wist ik het eigenlijk wel, maar het was vandaag zo voelbaar!

1. Beppie Zweers:
    28 mei 2015
    Kanjers, ik verbaas me erover dat jullie al zo ver zijn......respect!!!
    Groetjes, ook van Sietze (die morgen over jullie heen vliegt naar Milaan)
    Beppie
  2. Hanneke:
    28 mei 2015
    Om met Lot te spreken: ge wittut he!. Ziedewe ge kuntut! .
    Fantastisch. Hanneke.
  3. Pien:
    28 mei 2015
    Vervolg op Lot en Hanneke:" hoe doe de ge da, hoe doe de ge da, hoe heddu ge da gedaon?"

Knap hoor van jullie!!
  4. Hanneke:
    28 mei 2015
    Gewon deurtrappe! he,k oe al us gezeed! Hanneke
  5. Oom Wil.:
    29 mei 2015
    Waar zijn de foto's, die Cees van jou gemaakt heeft?
  6. Rob:
    29 mei 2015
    Wat een tempo hebben jullie, en wat maken jullie veel kilometers op een dag.
    Het werd tijd dat jullie eindelijk eens wat fatsoenlijke heuvels tegenkomen, anders eindigen jullie niet in Rome, maar in Istanbul!
  7. Toon van der Ligt:
    29 mei 2015
    Orgelconcerten , mooie uitzichten , vals plat , hellinkjes....naar boven .... en naar beneden.......lekkere ontbijten , redelijk weer..........je krijgt wat je verdient!

Toon